

Stowarzyszenie Sady Grójeckie realizuje projekt pod tytułem:
Kęs zdrowia – jabłka grójeckie z europejskim oznaczeniem ChOG
Promocja Produktów Rolnych (AGRIP PROGRAMY PROSTE)
Data rozpoczęcia projektu 01.03.2025
Streszczenie Projektu :
Tytuł programu : BITE RIGHT! – EUROPEJSKIE JABŁKA CHOG Z GRÓJCA
Organizacja inicjująca: Stowarzyszenie Sady Grójeckie
Rynki Docelowe: SZWECJA , FINLANDIA
Opis Produktu:
Promowanie Oznaczenie– Jabłka Grójeckie ChOG ( Chronione Oznaczenie Geograficzne ) – zostało oficjalnie uznane na mocy Rozporządzenia Rady ( WE) nr 510/2006 i opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 27 listopada 2010 r. pod numerem -rejestracyjnym UE PL-PGI-0005-0730-01.12.2008.
Promowany Produkt – Jabłka Grójeckie ChOG – może być określany wyłącznie jako jabłka w klasie ekstra i klasie I , spełniające minimalne wymagania dotyczące wybarwienia , wielkości i jędrności miąższu. Tylko jabłka , które spełniają te kryteria , mogą być oznaczone jako „jabłka grójeckie, co zapewnia ich wysoką jakość i specyficzne cechy regionalne, które odróżniają je od innych jabłek na rynku.
Czas trwania: 36 miesięcy .
Grupa docelowa :
Biznes: Podmioty handlowe i przedstawiciele przemysłu spożywczego ( TG1)
Konsumenci (TG2)
Media, influencerzy , urzędnicy (TG3)
Cele ogólne:
Cele Biznesowe: Wzrost wartości eksportu na dwa kluczowe rynki – Szwecję i Finlandię. Zdefiniowanie procentowe wzrosty w okresie trzech lat od rozpoczęcia programu mają na celu nie tylko zwiększenie sprzedaży, ale także pozycjonowanie Jabłek Grójeckich jako produktu premium na tych rynkach. Wzrost wartości eksportu będzie wynikał z lepszej rozpoznawalności i postrzegania jakości jabłek z ChOG ( Chronione Oznaczenie Geograficzne) . Oczekuje się, że wartość eksportu polskich jabłek do Szwecji wzrośnie w ciągu trzech lat od rozpoczęcia programu o 40,48%, a do Finlandii o 49,39% w tym samym okresie.
Cele informacyjne: Dotarcie do określonego odsetka docelowej grupy konsumentów na rynkach szwedzkim i fińskim w celu zwiększenia rozpoznawalności jabłek oznaczonych unijnym systemem jakości ChOG. Informowanie konsumentów o zrównoważonej produkcji i wysokiej jakości jabłek ma na celu budowanie zaufania i preferencji dla tych produktów. Oczekuje się, że świadomość wśród docelowej grupy szwedzkich konsumentów (TG1) na temat jabłek z certyfikatem ChOG wzrośnie o 8,20 % w ciągu trzech lat od rozpoczęcia programu i o 9,57 % w grupie docelowej konsumentów fińskich (TG1) w tym samym okresie.
Strategia komunikacji: Przekształcić obecny wizerunek Jabłek Grójeckich z oznaczeniem ChOG ( Chronione Oznaczenie Geograficzne) i zbuduj silną świadomość marki, która podkreśli wyjątkowość i jakość jabłek Grójeckich. Przełamanie dotychczasowych opinii i zmiana postrzegania polskich jabłek ChOG na rynku szwedzkim i fińskim może nie tylko pozytywnie wpłynąć na wartość eksportu , ale także zwiększyć ogólną świadomość unijnego systemu jakości ChOG w krajach nordyckich .
Strategia działania: skupia się na edukacji konsumentów poprzez kanały online, degustacje w sieciach detalicznych ( gdzie konsument może pogłębić swoje doświadczenia z produktem) oraz skuteczna komunikację marketingową. W ramach kampanii prowadzone będą również działania skierowane do mediów i grup biznesowych w celu pogłębienia relacji i utrzymania bieżącej komunikacji. Strategia opiera się na następujących działaniach: Public Relations, Digital Marketing, Narzędzia komunikacji, Wydarzenia obejmujące spotkania B2B , Wystawa na stoiskach z degustacją potraw i pokazami kulinarnymi przygotowanymi przez szefów kuchni UE, misja biznesowa do Polski.
Całkowity budżet kampanii : 2 461 664 EUR
Budżet Rynku docelowego SZWECJA 1 371 620 EUR
Budżet Rynku docelowego FINLANDIA 1 090 044 EUR

